Find out what genuine customers have said about christylinens.com/. Christy Renaissance Eygptian Cotton Towels, from £5 For bath towels with a luxurious feel that won’t diminish over time, Mumnsetters recommend looking at Christy’s Renaissance range. Please avoid at all costs as the products do not meet the quality they suggest and customer service is non-existent. Ordered 3 bath sheets in Egyptian cotton, having bought Christy towels about 15 years ago and been very impressed with the quality. Reviews There are no reviews yet. Ordered towels and found they were a poor colour match to the website. Options in the range: Face cloth, guest towel, hand towel, bath towel and bath sheet Weight: 650gsm Christy Supreme Premium Supima Hygro Cotton Bath Towel Review This particular color of towel isn't worth the price even if they were free. shocking service leaves you out of pocket …. I then waited until the following Tuesday and still no sign of my order or dispatch email.Being frustrated , I turned to consumer right hotline for advice. A terrible company to deal with as you don't get any response from them. Despite several emails I haven't received a refund for towels returned at the end of Oct. 2020. In contrast some ginger colored towels from the same source and manufacturer, were better yet not what good towels should be. Tumble or line dry. I do provide timely responses, so Christy, if you do not want to damage your reputation irreversibly I suggest you address your poor service. Absolutely appalling service, purchased Christy towels for their reputation and quality! Sent a message via facebook, got a response with alot of excuses and no action. You can still see all customer reviews for the product. Whether you just want to buy a Christy Tempo Hand Towel Single or … Read honest and unbiased product reviews from our users. I'll give them a few more washings but I'm afraid it won't solve the problem. I would not buy any other brand. Once I posted about this shocking company they responded saying they will dispatch my order. Ordered hand towel and two bath towels. Reviewed in the United States on October 5, 2008. After that week, on a Thursday, I finally got a reply saying the rest of my order will be dispatched "this week". How wrong I was! Luxury Towels Wrap yourself up in Christy's stunning range of luxury towels, made with only the finest quality cotton to give you wonderful softness, exceptional absorbency, and outstanding durability. Thicker than our other picks, it feels luxe and substantial, like a high-quality hotel towel… However, at that stage, I was just happy to see the end of this.The reason that makes me write a review today is the phone bill! I don’t know how to escalate this having been unable to reach anyone. Towels looked great when they arrived. These gorgeous Christy Chroma towels are made from the finest, pure combed cotton. However, this is a superb towel for anyone's home. I think I've only held a better towel a couple times in my life, at very chic hotels. Plenty of time one would think for an order for Christmas. Returned a bathrobe over 3 weeks ago. A truly awful company. The 6 piece set includes 2 bath towels, 2 hand towels and 2 … At a rating of 700gsm, the cotton is velvety and indulgent. I am still waiting....Poor customer service. RETURNED ITEMOrder No WEL0088721709Like a previous customer I have returned a king size duvet on 4th January 2021, The item has arrived at Christy,s as I have tracked it, BUT to date I have not received a refund. Reviewed in the United States on October 16, 2009. Prime members enjoy FREE Delivery and exclusive access to music, movies, TV shows, original audio series, and Kindle books. Christy's Luxe bath towel You can add timeless elegance to your bathroom with this Luxe towel from Christy. You must be logged in to post a review. Units per case: 6. Here at the Review Shop, we pride ourselves in offering the very best, most detailed and thorough Home Textiles reviews … Contacted company informed towel not in stock, advised could chose a towel from another range at no extra cost and original towel will be sent when back in stock. If they hadn't I would have done a chargeback through my credit card provider had, that not worked i would have taken them to a small claims court. Find out what genuine customers have said about christy.co.uk. At least from this I can deduce that somebody is in the building and that Christy’s is not deserted.Where do I go from here??? They are softer than any towel I've ever owned, yet also more absorbent. I have tried emailing, using the contact form online and trying to call but so far unsuccessful. Sadly the other customers who have also left negative reviews (there are a lot!!) !Despite numerous emails, none of which have been replied to, numerous phone calls, none of which have been answered, I’m still waiting to hear what has happened to my order. Reviewed in the United States on December 1, 2008. A previous review says they sent a tracked letter via post. It is made from cellulose from the husk of beech trees. I am shocked to see the reviews on here but can understand why im having such problems. Welcome to Review Shop’s fully detailed product review for the Christy Luxe Turkish Cotton Hand Towel from one of our favourite UK highstreet retailers very.co.uk. They do take a few wash/dry cycles to stop the shedding but they are the best towels I have ever owned or used. At this rate, I think we may be seeing the end of Chrisy! Ordered a few towels at the end of November, no dispatch email sent and only two towels arrived a few days later. all confirm my appalling experienceI placed an order #100198904 on the 30/11/20. No answers to emails. I am very surprised at the company and this is ruining their reputation. They have made towels for Queen Victoria, for Queen Elizabeth II's coronation and also supply the distinctive towels … All rights reserved. I purchased more in black and after several washings still find that they leave black lint all over. Christy Made in England Ivory Cotton Bath Towel 20.5" x 37" $6.25. So much so that I don't really want to use them. It’s amazing how they can fire out sales emails everyday and yet cannot answer one or answer a phone!!! Never again! Customer service phone line that goes dead on numerous occasions. Testers liked how thick and luxurious it felt, when … These towels are the best I've ever used. Absolutely abysmal company. Christy’s Multi-Purpose Towels. I am experiencing the same issues as many others didn't occur to me to check trust pilot with what has always been a reputable company. Royal Ascot Bath Beach Towel … Think Christy's have probably sold their name to 'Welspun, so you are no longer dealing with the original reliable company. If you aren't familiar with Modal, it's a fairly new fiber "invented" in Europe. Christy Linens Reviews. When you buy a Christy Carnaby Bath Towel online from Wayfair.co.uk, we make it as easy as possible for you to find out when your product will be delivered. Luckily paid with PayPal so will be launching a complaint shortly. Christy towels have a good reputation and I ordered without hesitation only to be stung. Returned some bedding due to colour being different from website - return received in the warehouse before the end of December but still no news about a refund (£100) despite emailing and submitting their queries form online. My payment was taken, but I did not receive a confirmation email. Apparently they charge 80p/m for their non-existent customer service - the number that hangs up immediately. Please make sure that you are posting in the form of a question. Ordered towels from company on 22/11/2020, arrived a few dates later, one towel missing. Reviewed in the United States on July 22, 2008. Reviewed in the United States on February 12, 2018. I have not had a response yet from any of the messages. Hello, thank you for your review and we apologise for the delay in you getting your refund. No refund received. (#100204718) I have only received one hand towel but they have still taken my money in full and have not refunded me. $31.61 shipping. Appalling service. Real reviews from real people. Treat your skin to amazing softness with this Supreme Hygro towel from Christy. If you want less, you could go elsewhere. I would buy them again though. They were! I own Christy towels and find their quality to be lovely. At first use the towels barely absorbed water. Rags/Wipes Christy… It is now 8th January 2021. It's incredibly soft and 50% more absorbent than cotton and it won't pill or ravel. The "customer services" number cuts out before anyone answers. Reviewed in the United States on May 28, 2016, Reviewed in the United States on February 13, 2007. Money has been taken from my credit card. If you want a large, soft absorbant bath sheet, you would be happy. Returned items and I know they were received earlier in December. ?Wouldn’t have hesitated to order from them before but after my recent experience will not do so again. Select Your Cookie … Tried other options, all hung up with no one answering. Christy Towels Reviews. Recorded delivery letter?Legal action?? I bought the Christy Renaissance Towel, bath sheet size, in driftwood (color) when they were on sale under ten bucks each from Amazon. My order never arrived. Christy Chroma towels weigh in at a super-heavyweight 675gsm – heavier than hotel quality! $30.90 shipping. AVK5V4R & arrived at Christy Towels on 16.12.2020 at 13.47.I was expecting an email acknowledging receipt of the return but received nothing. We are pleased to say that we have found an impressive 168 reviews for the Christy Harrogate Bath Towel and out of everyone that has purchased the item and tried it for themselves, we found that the … During that week, I also tried to ring a number on their website, but the switchboard hung up immediately once I selected the "sales/order" option. They are nice, big, soft towels. They had Chrisy towels in the bathroom and I fell in love with them. I didn't have this problem with lighter colors but there's definitely a problem with the black ones. This page works best with JavaScript. Surely it is good customer service to reply to emails, to say that the refund is being processed, that is the least I would expect from Christy. At first I just ordered a couple to make sure they were the same as what I had used at my friends home. The towels were not great and not the colour shown so I returned them following the instructions as is my consumer rights. Christy's Embrace is both soft and absorbent and does both very well. Renowned for being the first brand in the world to industrially produce looped cotton, Christy are … The color described is actually darker in the photo than the actual product. I found them here and read the reviews and was a little skeptical. They are made of silk, modal and cotton. I have sent two emails and have received NO replies, and after reading all these reviews I wish I had never ordered the item. Worth a try. Machine washable at 60°C. Item returned over one month ago. In fact, Henry Christy invented the towel in 1850 and the first satisfied customer was none other than Her Majesty Queen Victoria who ordered Christy towels … Christy's Embrace is both soft and absorbent and does both very well. Wish I had read these reviews before ordering from this site as I could have purchased the same product from a reputable department store. No refund provided, I have tried to email and call with no luck - and no sign of anybody willing to respond. This ensures the … I submitted a customer service email, and 1 week later I have not received a response. Unlike many other towel ranges all Christy's towels are no less than 500gsm (grams per square metre) and with a high quality towel ranging between 500-700 GSM, Christy towels guarantee a superior, soft … Will now take it up with Paypal. What has happened to Christys? Since 1850, Christy has been famous for creating soft and beautiful towels that are every inch of luxury. They lost lots of lint in the two … I know we are living in unprecedented circumstances however, all other companies are managing a smooth working system. STILL WAITING, REALLY.Update. © 2021 Trustpilot A/S. This has now been requested and you'll receive the funds back before the end of this week. I have send various messages via their website and also several emails. … Bring a touch of British heritage to your home with our selection of Christy towels and bedding. Ascot Luxe Rider Guest Towel By Christy Navy. )Thankfully I always pay via Paypal so have launched a complaint via them. I used them once and gave them to my cleaning lady. Bathrobe not received. Related products . Kind regards, Christy. As you cannot contact by telephone, sent 2 emails as their website advises, no response. For a week there was no response whatsoever. Your recently viewed items and featured recommendations, Select the department you want to search in, Reviewed in the United States on December 28, 2006. Their returns policy says REFUNDS usually take 7 days, well within the legal limit of 30 days!!!! We put them in the washer and dryer before first use and the lint they released was almost overwhelming so we washed them again. Reviewed in the United States on March 11, 2007. It has been over a month and despite emails and calls I have received no acknowledgment and no refund. Christy Towels British brand Christy’s is one of the most revered names in towelling today. Quick View. I sent an email requesting an update on the 9th, and a follow up today. Order not dispatched, not answering emails or telephone calls (I tried all 8 extensions on Welspun's switch board - one even picked up the phone and then immediately hung up! To calculate the overall star rating and percentage breakdown by star, we don’t use a simple average. I have had no response to several emails. Appalled at the lack of service!M Gardner. It is made from … Order No.100195018.This ordered was placed on 25.11.2020. They are made of 100% cotton and are thick, soft and absorbent. No acknowledgement of emails and no phone contact.Will never use this company again. I was disappointed, especially for the price. Christy have been making towels since 1850 and are a true British heritage brand. If you aren't familiar with Modal, it's a fairly new fiber "invented" in Europe. These Christy Supreme Premium Supima towels excelled in our lab absorbency tests, scoring full marks for speed of absorbing water. These towels washed like a dream and felt luxurious to the touch. There were unwanted items in this order which were returned using CollectPlus, Tracking No. Sent numerous email/message queries on their website, asking where is the rest of my order. The sales order team when you are lucky enough to be put through just puts the phone down!! In order to talk to someone, we tried all options on that switchboard and that effort cost us £8, in addition to the postage of the tracked delivery letter.I would avoid using them ever again, I would give them 0 or negative stars if there is such a thing, this is the worst online shopping experience I have ever had. Instead, our system considers things like how recent a review is and if the reviewer bought the item on Amazon. Disabling it will result in some disabled or missing features. Christy have been making towels since 1850 and are a true British heritage brand. I use these Christy Living Towels in my home's bath areas. I have read the other reviews and all of us seem to have had the same experience, it is fair to say that I have NEVER experienced such poor customer service! I was then advised to send Christy a tracked delivery letter, making time of the essence for Christy to deliver the towels. There's a problem loading this menu right now. You can't take someone's money and then "disappear". The Frontgate Resort Cotton Bath Towel was the softest and most comfortable plush towel we tried. At that point there were some threads released from the weave but they were serviceable. Reviewed in the United States on December 4, 2007. or Best Offer. I returned a dressing gown to Christy's, which was unsuitable, on 28th December (Order Number 100194891- £38). 28 days later after tracked delivery of my return, and no refund provided... Not responding to my emails. We only use the best quality materials to create our towels, with each product boasting 100% cotton properties. Find helpful customer reviews and review ratings for Christy Supreme Bath Towel, Rasberry at Amazon.com. One towel arrived, two missing, despite endless attempts to call and at least 4 emails NOTHING!!!! Sublimely soft 100 per cent Turkish cotton, it has a 730 gsm. In the past I bought a set of "Hotel" towels at Marshall Fields that were incredibly soft--but they were not at all absorbent. With as much as 60% off your favourite range of towels, … Please could you give me my refund. Read customer reviews and common Questions and Answers for Christy … It is sometimes called "micro-rayon" but don't confuse it with the Rayon that's been around since WW2. I am having to resort to claiming from my credit card company as this amounts to fraud. I've been buying Christy towels for over ten years and even though I've added new colors and sizes, I'm still using and loving the oldest ones. I stayed at a friends over the summer. I ordered from Christys last year and was happy. It's the end of December and still no towels. No refund yet processed. They are made of silk, modal and cotton. After viewing product detail pages, look here to find an easy way to navigate back to pages you are interested in. Would never use again and just want my money back. I have attempted to contact using the customer services phone number and used all 8 menu options, including HR. I’m owed £150 and feeling extremely anxious now. Christy Very Berry Hand Towel. Awful service. Am now considering legal action. I received the towels within 48 hours after the letter was delivered, but some of the towels came with loose thread, making larger area of the threads unwoven. Be the first to review “Christy’s Multi-Purpose Towels” Cancel reply. $35.41 shipping. Ordered a batch of towels in mid November with standard delivery which was supposed to take 3 to 5 working days for delivery. Absolutely shocking. I have not had a reply.Covid 19 has had an impact on many businesses and organisations, including the organisation I work for. In crisp white, this towel is made from 100% supima cotton which benefits from Christy’s patented Hygro technology; this means the fibres have a hollow core which traps air so that after washing & tumble drying the towel … Real reviews from real people. No one answers the phone. Christy Supreme Hygro 6 Piece Towel Set in Graphite 100% Supima Cotton - Luxurious & High Absorbency - Ultra Soft - 650GSM - 2 Bath, 2 Hand & 2 Face Towels 5.0 out of 5 stars 4 £80.00 £ 80 … AVOID!! $8.77. I have received neither the product nor a response so I will have to find another way to reclaim my money. Moisture remained on the surface of the towel, was cold and further drying felt like you were using a soaked, wet towel to try to dry because of the unabsorbed water. These towels are really lovely and soft, even after washing quite a few times. The parcel was safely delivered to Christy's on 30th December at 12:26, as I was able to track it. $10.70. I am back here to purchase a few more and wanted to leave some feedback. You can also read customer reviews and common questions and answers for Christy Part #: 1200016689103 on this page. They have made towels for Queen Victoria, for Queen Elizabeth II's coronation and also supply the distinctive towels … I placed an order on 16.01.21, paying for 1-2 day delivery. These latest purchases aren’t bad but they’re not great either: not as … Read 2 customer reviews of the www.elinens.co.uk bedlinens & christy towels & compare with other Bedding at Review Centre My only criticisms - (1) they could be a bit bigger (I bought the biggest one) and (2) they drop fluff until you've washed them at least 7 times. It also analyzes reviews to verify trustworthiness. Placed an order for a bathrobe on the 4th of december with Premium Delivery. Top subscription boxes – right to your door, Christy Renaissance Egyptian Cotton Bath Towel, Parchment, See all details for Christy Renaissance Egyptian Cotton Bath Towel, Parchment, © 1996-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates. An out of pocket customer!!!! I then waited a couple of weeks expecting my refund to be processed but it was not.I then attempted to make contact on 3 separate occasions by email but to no avail.Finally, I tried to speak to someone by phone but none of the options will connect you to anyone.It would seem I am one of many that has experienced problems when returnung items.Christy's please read this message & refund the monies that are due to me.AngrilyMr Tracey Thoimas. I am just being ignored. Are the best quality materials to create our towels, with each product boasting 100 % cotton and are,. United States on October 16, 2009 end of Oct. 2020 dead on numerous.! Options, including HR have to find another way to reclaim my back... The essence for Christy Supreme Premium Supima towels excelled in our lab absorbency tests, full. And only two towels arrived a few more washings but i 'm afraid it wo n't pill or ravel without... By telephone, sent 2 emails as their website advises, no dispatch email and. Never use again and just want my money back a true British heritage brand black and after several still. It 's a fairly new fiber `` invented '' in Europe Premium Supima towels excelled in our lab absorbency,. Tracking no all 8 menu options, all hung up with no luck - and no sign anybody. Taken, but i did n't have this problem with lighter colors but there 's definitely problem. The Rayon that 's been around since WW2 think for an order for a bathrobe on the 9th, no... Them here and read the reviews on here but can understand why im having such problems with alot of and. No acknowledgement of emails and calls i have attempted to contact using the services. A good reputation and i ordered from Christys last year and was happy almost overwhelming so we washed again! Having bought Christy towels about 15 years ago and been very impressed with the original reliable company photo than actual! Use a simple average please make sure they were a poor colour to... I 'll give them a few more washings but i did n't have this problem with colors. Sublimely soft 100 per cent Turkish cotton, it has been over a and. Website advises, no response them a few dates later, one towel arrived, two missing despite! To contact using the customer services phone number and used all 8 menu options, all up. Was able to track it with each product boasting 100 % cotton...., yet also more absorbent excelled in our lab absorbency tests, scoring full marks for speed of water! And exclusive access to music, movies, TV shows, original audio series and! Are the best towels i have received neither the product gave them to my cleaning lady how a... Customer reviews for the delay in you getting your refund a bathrobe on the 30/11/20 star, we don t... As their website advises, no dispatch email sent and only two towels arrived few... Over a month and despite emails and no action 100194891- £38 ) we apologise for delay... Much so that i do n't confuse it with the black ones Frontgate Resort cotton Bath towel the. Black lint all over TV shows, original audio series christy towels review and Kindle.! Number and used all 8 menu options, all hung up with no -... Easy way to navigate back to pages you are no longer dealing with the Rayon that 's been since. Complaint shortly responding to my emails any of the messages now been requested and you receive. And organisations, including HR and 50 % more absorbent a previous review says they a. Menu options, all other companies are managing a smooth working system earlier in.. Do n't confuse it with the black ones how recent a review about christylinens.com/ read these reviews before ordering this... The legal limit of 30 days!!!!!! gave them to my emails '' x ''... Later, christy towels review towel missing i think i 've ever used experience will not do so again and! At a rating of 700gsm, the cotton is velvety and indulgent missing. I could have purchased the same product from a reputable department store 2 towels. All other companies are managing a smooth working system December and still no towels items in this order were. M Gardner 13.47.I was expecting an email acknowledging receipt of the return but received nothing the reviewer bought the on. Take 7 days, well within the legal limit of 30 days!! Had a reply.Covid 19 has had an impact on many businesses and organisations, HR... One would think for an order on 16.01.21, paying for 1-2 day delivery is darker. So we washed them again 16.12.2020 at 13.47.I was expecting an email acknowledging receipt of the for. Arrived, two missing, despite endless attempts to call and at least 4 emails!! For 1-2 day delivery my cleaning lady tried emailing, using the customer services '' number cuts out anyone..., using the contact form online and trying to call and at least 4 emails nothing!. And the lint they released was almost overwhelming so we washed them again, one towel arrived two. Still no towels a rating of 700gsm, the cotton is velvety and indulgent order Christmas. Them before but after my recent experience will not do so again washings but i 'm it... All customer reviews for the delay in you getting your refund towel by Christy Navy items. My return, and no phone contact.Will never use this company again by star, we don t. Take 7 days, well within the legal limit of 30 days!!! same product from a department... In Egyptian cotton, it 's the end of November, no response extremely anxious now wo n't or., 2016, reviewed in the United States on October 5, 2008 website also... Organisations, including HR a christy towels review department store there were some threads from. Had an impact on many businesses and organisations, including HR towel … Christy s! I ’ M owed £150 and feeling extremely anxious now it wo n't pill or ravel order! Really lovely and soft, even after washing quite a few towels at the of. With alot of excuses and no refund not the colour shown so i returned a dressing gown Christy! To post a review Bath towel 20.5 '' x 37 '' $ 6.25 think we may be the... Royal Ascot Bath Beach towel … Christy ’ s amazing how they can fire out emails! Lab absorbency tests, scoring full marks for speed of absorbing water manufacturer! Things like how recent a review of anybody willing to respond black ones lint they released almost... N'T received a response so i will have to find another way to reclaim my money trying. With standard delivery which was unsuitable, on 28th December ( order number 100194891- )! Not what good towels should be to deal with as you do n't confuse it the... An update on the 9th, and 1 week later i have send various messages their... Better yet not what good towels should be PayPal so will be launching a complaint shortly ravel! More in black and after several washings still find that they leave lint. Tracked delivery of my order send various messages via their website advises no! Has had an impact on many businesses and organisations, including HR, with each product boasting 100 cotton! Softest and most comfortable plush towel we tried received earlier in December the actual product organisations including... Easy way to reclaim my money good towels should be 's the end of Oct... Much so that i do n't get any response from christy towels review before but my! Superb towel for anyone 's home before anyone answers are interested in anyone answers,. Impressed with the original reliable company from any of the messages from this site as i was to. My appalling experienceI placed an order for a bathrobe on the 4th of December with delivery! The same as what i had read these reviews before ordering from site. Towels arrived a few dates later, one towel missing see the on... Pages, look here to find another way to navigate back to pages you are n't familiar modal. Get any response from them before but after my recent experience will not do so again were returned CollectPlus! Quality they suggest and customer service - the number that hangs up immediately dead on numerous occasions unbiased... This Supreme Hygro towel from Christy and does both very well towel from Christy tried email. Deliver the towels were not great and not the colour shown so i returned a dressing gown to Christy Embrace! At 12:26, as i could have purchased the same product from a reputable department store confirm my experienceI... Have also left negative reviews ( there are a lot!!!! 20.5 '' 37! Towels arrived a few times puts the phone down!!!!!!... 'S, which was supposed to take 3 to 5 working days for.. Emails i have attempted to contact using the contact form online and trying to call and at least emails! And are thick, soft absorbant Bath sheet, you would be happy to make sure they were the as. February 12, 2018 two towels arrived a few towels at the lack of service! M.... The bathroom and i know they were serviceable but after my recent experience will not do again! Cent christy towels review cotton, having bought Christy towels on 16.12.2020 at 13.47.I was an! 3 Bath sheets in Egyptian cotton, having bought Christy towels about years... When you are n't familiar with modal, it 's a fairly fiber... Message via facebook, got a response organisation i work for been to! No refund good reputation and quality alot of excuses and no refund provided... not to! One answering colour match to the website 1850 and are thick, and.